Träffa våra nya lärare!

I höst blir vår skola mer än dubbelt så stor - och då behövs såklart fler lärare. Glädjande nog har vi än en gång fått riktigt många sökande till våra lärartjänster.

Det är också därför, med lika delar tacksamhet och stolthet, vi nu presenterar dessa fem stjärnor som från och med i höst kommer ingå i teamet på Franklins gymnasium.

Varmt välkomna till Franklins gymnasium, Alexandra, Anton, Heloïse, Per och Veronika!

Ps. Nu längtar vi till hösten!

Alexandra Hedesand

Hej där!

Jag heter Alexandra och ska arbeta som lärare i svenska på Franklins gymnasium från hösten -20. Jag ser mycket fram emot höstterminen och att träffa alla nya och gamla elever.

Anton Samuelsson

Hej! Jag hete Anton och kommer att undervisa i kurserna geografi, samhällskunskap och hållbart samhällsbyggande. Dessutom kommer jag att vara mentor tillsammans med Louise. Det ska bli jätteroligt att arbeta med mina ämnen och med mentorskap på Franklins gymnasium. Jag ser fram emot det kommande läsåret och att få möta alla nya kollegor och elever!

Héloïse Karlsson

Hej! Jag heter Héloïse och från hösten -20 ska jag undervisa i franska och engelska på Franklins. Jag kommer ursprungligen från Frankrike och har studerat och arbetat i Frankrike, Irland och Sverige. Jag är intresserad av människans alla sidor och uttryck, både konstnärliga och vetenskapliga. Som lärare på Franklins vill jag gärna förmedla hur viktigt det är att lära sig andra språk för att få en djupare förståelse för sina medmänniskor och kunna arbeta tillsammans mot en bättre framtid.

Per Olsson

Jag heter Per och kommer att undervisa i kemi och biologi på Franklins från och med ht -20. Innan jag blev lärare arbetade jag som forskare inom medicin, bland annat på Karolinska Institutet och AstraZeneca. Forskarlivet har också tagit mig utomlands, bland annat har jag bott och arbetat i Kanada och Storbritannien, men nu bor jag sedan länge i Mölndal.

Veronika Aspvall

Hej! Jag heter Veronika och kommer att vara en av skolans matematik- och tekniklärare från och med i höst. Jag har pluggat till lärare och ingenjör på Chalmers och var under studietiden väldigt engagerad i studentkåren. Det känns därför extra kul att börja jobba på Franklins som har en aktiv elevkår och många föreningar.

Dela på:

Senast uppdaterad